לבעלי מוגבלות שמיעה
דגשים להיערכות לחירום לבעלי מוגבלות שמיעה:
- ודא שהמרחב המוגן שבחרת יכול לעמוד בעומס של מספר מכשירים במקביל ושיש בו נקודות חשמל וטלוויזיה.
- הכן מספר מקורות לעדכון: איתורית, סלולארי, אנשים אחרים וכו'.
- אם ניתן, צור קשר עם צוות התמיכה האישי לקבלת עדכונים.
- הכן פנקס ועפרון למצב חירום. רשום מראש כל צורך רפואי או הכרחי אחר.
- הכן תיק חירום נגיש ובו יאוחסן מכשיר שמיעה, סוללות רזרביות ו/או מטען עצמאי (ואם נעשה שימוש במכשירים אלו בשגרה, גם מערכת FM אישית, מגבר אישי ודיבורית המתחברת לטלפון הסלולארי).
- תלות בשפת הסימנים: הכן מראש כרטיס המזהה את היותך חירש דובר שפת סימנים.
- תלות באדם מטפל: ענוד שרשרת או צמיד המזהים את מצבך כזקוק לסיוע מצד אדם חיצוני.
- ציידו את המרחב המוגן שבחרתם באביזרי עזר ייחודיים הנדרשים לכם, לפי שיקול דעתכם, כגון: מכשירי שמיעה, אביזרים לניקוי וסוללות רזרביות, מקלט טלוויזיה עם מערכת הגברה (אם יש) וספק למערכת ההגברה, מכשיר פקס עם נייר ודיו רזרביים, מכשיר טלפון נייד לשליחת וקבלת הודעות SMS ומטען, זימונית וסוללות, מחשב עם חיבור לאינטרנט, מפצל חשמל, כלי כתיבה ופנקס, תג מזהה ובו כתובים מסרים חשובים (למשל: "אני קורא שפתיים בלבד") וכן מערכות התרעה העומדות לרשותכם (לדוגמה: גלאי לבכי תינוק, התרעה לצלצול טלפון, פקס, אזעקה, מגבר או תאורה מהבהבת לדפיקה בדלת או צלצול בדלת, לחצן מצוקה, משרוקית או פעמון לקריאה לעזרה. אוכלוסיות החירשים ולקויי השמיעה במדינת ישראל זכאים לזימונית- ביפר שישמש אותם בשעת חירום. הזימונית מעבירה התראה כתובה בזמן אמת לגבי אירוע חירום. חשוב להדגיש שהזימונית נותנת התרעה לטילים, אבל לא לרעידת אדמה.
הקריטריונים לקבלת זימוניות:
א. ירידה בשמיעה של 50 דציבלים ומעלה באוזן הטובה .
ב. גילאי 12 ומעלה.
אופן קביעת הזכאות לקבלת זימוניות:
- ניתן להגיש בקשה דרך אגף הרווחה באזור מגורכם או אתר משרד הרווחה.
- קישור לטופס קבלת זימונית באתר פקע"ר
- את הטפסים יש להעביר לאגף השיקום במשרד הרווחה לפקס 02-5085932, או לדואר אלקטרוני: [email protected]
- הטפסים כוללים: טופס בקשה לקבלת זימונית לשעת חירום, כתב ויתור סודיות (מצורף כנספח), צילום של תעודת הזהות ושל טופס בדיקת שמיעה- אודיוגרמה, (זכאים להם טרם מלאו 16 שנים יציגו תעודת זהות של אחד ההורים וספח תעודת זהות המאשר גיל ומקום מגורים)
אופן קבלת הזימונית
- בתום תהליך בדיקת זכאות לזימונית , יקבל המבקש מכתב ממשרד הרווחה המודיע כי נמצא זכאי לזימונית.
- על מנת לקבל את הזימונית על המבקש ליצור קשר עם חברת ביפר באחד מהאמצעים הבאים: טלפון 03-6100066, פקס 03-6104395, דוא"ל: [email protected]
- מומלץ לוודא כי המכשיר נצרב בהתאם למקום המגורים ומקום העבודה/לימודים שלכם.
- במידה וקיים ברשותך מכשיר ביפר שקיבלת בעבר, עליך להביא אותו עמך ולקבל תמורתו מכשיר חדש.
קישור לסרטון הנחיות לקבלת זימונית
אובדן או קלקול של זימונית:
- קבלת זימונית בחינם הינה חד פעמית.
- זכאי שאיבד זימונית ישלם על רכישת זימונית חדשה.
- במקרה של קלקול הזימוניות קיימת תקופה של אחריות רק על חלקים של המכשיר או תיקונים קלים. אם המכשיר התקלקל או נרטב ואין אפשרות לתקנו, יחויב הזכאי לשלם את עלות רכישת זימונית חדשה.
- אנשים שברשותם זימונית אשר אינה פועלת – יש לפנות לחברת ביפר תקשורת באמצעות דוא"ל, פקס או טלפון. יש לציין בפניה מה מספר המנוי של הלקוח ומה דגם המכשיר. במידה והזימונית הינה מהדגם הקודם, יוכל הפונה לקבל זימונית חדשה. במידה והמכשיר עדיין בתוקף הבדיקה במעבדות חברת ביפר תהיה ללא תשלום. במידה ויידרש תיקון תחול עלות התיקון על הלקוח. עלות תיקון מקסימאלית: 280 ₪ למכשיר.
סוללות:
מכשיר הזימוניות מגיעה עם סוללות מסוג AAA ALKLAIN בלבד, אין לשים סוללה אחרת , הדבר עלול לגרום לנזילה וקלקול המכשיר. האחריות להחלפה ורכישה של סוללות חדשות הינה באחריות מקבל הזימונית.
לרשימת מרכזי השירות של חברת ביפר - לחץ כאן