אמנת מוגנות בהסעות תשפ"ג

נהגים אמנת מוגנות בהסעות:

  • להגיע כ 10 דקות לפני הזמן ולבדוק את האוטובוס ולוודא לפני הנסיעה שהאוטובוס נקי ותקין.
  • לנהוג באופן זהיר ובטוח ולהימנע מטלפונים ומוסיקה רועשת.
  • לעצור בתחנות הקבועות
  • לדבר בנימוס עם התלמידים (לומר בוקר טוב, יום נעים (
  • בסיום כל קו יש לוודא שלא נשארו תלמידים או חפצים באוטובוס .
  • במקרה של התפרעות יש לעצור את הנסיעה במידת האפשר ורק במקום בטוח ושאינו מסכן את משתמשי הדרך, שימו לב  שעצירה בשולי הדרך מסוכנת.
  • במצב של קושי לפנות ולערב את מנהל מחלקת תחבורה.

מלווים:

  • המלווה יעלה בבוקר ובצוהריים לפני הילד הראשון וירד אחרי הילד האחרון.
  • המלווה יגיע להדרכה במשך השנה ללמידה והתמודדות עם האתגרים בתפקיד
  • בזמן הנסיעה המלווה יימנע מדיבור בסלולרי
  • על המלווה לדאוג לחגירת התלמידים
  • המלווה ישמור על התנהגות נאותה של התלמידים בזמן הנסיעה

הורים:

  • לשוחח עם הילדים על חוויותיהם בהסעה
  • להנחות את התלמידים להתנהגות בטיחותית, סובלנית ואדיבה – ישיבה במהלך הנסיעה, חגירת חגורות בטיחות וכיו"ב
  • לשתף פעולה עם הצוות החינוכי להגברת המוגנות בהסעות
  • לדווח על קושי בהסעה למחנך/ת או לרכז מוגנות בבית הספר

תלמידים:

  • להגיע בזמן להסעה
  • לחכות בסבלנות ובצורה בטוחה בתחנה
  • להתייחס בכבוד לנהג (לומר שלום, תודה ולהקשיב)
  • לעלות לאוטובוס ולרדת ממנו בצורה מסודרת וללא דחיפות ומריבות
  • לשבת במקומות הקבועים במהלך כל הנסיעה
  • לחגור חגורות בטיחות
  • לשמור על הניקיון בהסעה
  • לרדת מהדלת הקדמית, לחכות שההסעה תסע ורק אז לעבור/לחצות את הכביש

צוותים החינוכיים:

  • לשוחח עם התלמידים על נושא ההסעות ולשלב נושא זה בלימודי הבטיחות בדרכים
  • לסייע בבניית קשר טוב בין התלמידים לנהגים
  • להעלות את נושא ההסעות באסיפות הורים
  • ליידע את ההורים במקרה של קושי או בעיה
  • לטפל בבעיות משמעת שעולות בהסעה

נוהל טיפול באירוע:

אירוע ראשון: אזהרה ושיחת בירור עם המחנכת, עדכון הורים

אירוע שני: שיחה של המחנכת עם ההורים והשעיה מהסעה ליום אחד

אירוע שלישי: השעיה מההסעות ל 3 ימים וזימון ההורים לבית ספר.