אמנת נסיעות
אמנת מוגנות בהסעות תשפ"ג
נהגים אמנת מוגנות בהסעות:
- להגיע כ 10 דקות לפני הזמן ולבדוק את האוטובוס ולוודא לפני הנסיעה שהאוטובוס נקי ותקין.
- לנהוג באופן זהיר ובטוח ולהימנע מטלפונים ומוסיקה רועשת.
- לעצור בתחנות הקבועות
- לדבר בנימוס עם התלמידים (לומר בוקר טוב, יום נעים (
- בסיום כל קו יש לוודא שלא נשארו תלמידים או חפצים באוטובוס .
- במקרה של התפרעות יש לעצור את הנסיעה במידת האפשר ורק במקום בטוח ושאינו מסכן את משתמשי הדרך, שימו לב שעצירה בשולי הדרך מסוכנת.
- במצב של קושי לפנות ולערב את מנהל מחלקת תחבורה.
מלווים:
- המלווה יעלה בבוקר ובצוהריים לפני הילד הראשון וירד אחרי הילד האחרון.
- המלווה יגיע להדרכה במשך השנה ללמידה והתמודדות עם האתגרים בתפקיד
- בזמן הנסיעה המלווה יימנע מדיבור בסלולרי
- על המלווה לדאוג לחגירת התלמידים
- המלווה ישמור על התנהגות נאותה של התלמידים בזמן הנסיעה
הורים:
- לשוחח עם הילדים על חוויותיהם בהסעה
- להנחות את התלמידים להתנהגות בטיחותית, סובלנית ואדיבה – ישיבה במהלך הנסיעה, חגירת חגורות בטיחות וכיו"ב
- לשתף פעולה עם הצוות החינוכי להגברת המוגנות בהסעות
- לדווח על קושי בהסעה למחנך/ת או לרכז מוגנות בבית הספר
תלמידים:
- להגיע בזמן להסעה
- לחכות בסבלנות ובצורה בטוחה בתחנה
- להתייחס בכבוד לנהג (לומר שלום, תודה ולהקשיב)
- לעלות לאוטובוס ולרדת ממנו בצורה מסודרת וללא דחיפות ומריבות
- לשבת במקומות הקבועים במהלך כל הנסיעה
- לחגור חגורות בטיחות
- לשמור על הניקיון בהסעה
- לרדת מהדלת הקדמית, לחכות שההסעה תסע ורק אז לעבור/לחצות את הכביש
צוותים החינוכיים:
- לשוחח עם התלמידים על נושא ההסעות ולשלב נושא זה בלימודי הבטיחות בדרכים
- לסייע בבניית קשר טוב בין התלמידים לנהגים
- להעלות את נושא ההסעות באסיפות הורים
- ליידע את ההורים במקרה של קושי או בעיה
- לטפל בבעיות משמעת שעולות בהסעה
נוהל טיפול באירוע:
אירוע ראשון: אזהרה ושיחת בירור עם המחנכת, עדכון הורים
אירוע שני: שיחה של המחנכת עם ההורים והשעיה מהסעה ליום אחד
אירוע שלישי: השעיה מההסעות ל 3 ימים וזימון ההורים לבית ספר.